by OE
maj 26, 2016 at 12:26 PM
Cola to od dawna najpopularniejsza lemoniada, która powoduje, że my Polacy spożywamy za dużo cukru. Niemiecki instytut Stiftung Warentest, zajmujący się przeprowadzaniem porównawczych testów produktów i usług, zbadał 29 napojów typu Cola (wyniki opublikowane w czerwcowym wydaniu czasopisma „Stiftung Warentest“) i tylko 4 uzyskały ocenę „dobry“.
Instytut Stiftung Warentest ustalił następujące 8 faktów dotyczących produktów Coca Cola, Pepsi, Fritz Kola & Co.:
Także pozostałe wyniki badań laboratoryjnych wykazują, że jakość produktów jest wątpliwa:
Ze względu na znaczne ilości substancji budzących obawy odnośnie ich wpływu na zdrowie, napoje Pepsi Light i Pepsi, Club-Cola, Vita-Cola i Fritz-Kola nie zdają egzaminu.
Nowy produkt - napój MIO MIO Cola w najnowszym wielkim teście dot. klasycznych produktów Cola niemieckiego instytutu Stiftung Warentest prześcignął bez dwóch zdań konkurencję i został zwycięzcą testu. Badacze z instytutu wzięli pod lupę łącznie 29 napojów typu Cola, zarówno produkty zawierające cukier, jak i te ze środkami słodzącymi. Wynik był jednoznaczny: w segmencie napojów klasycznych (produkty Cola zawierające cukier) napoój MIO MIO Cola z wynikiem 2,9 uplasował się na pierwszym miejscu.
Przede wszystkim w uznanych podczas testu za szczególnie ważne kategoriach, jak „Ocena sensoryczna“ (wynik: 2,0), „Jakość składników“ (wynik: 1,9) i „Deklaracja“ (wynik: 2,2), MIO MIO Cola okazała się być w ocenie instytutu najlepsza, pozostawiając daleko w tyle wszystkie inne 18 klasyczne napoje typu Cola – w tym zarówno wielkie międzynarodowe, jak i regionalne marki.
Od czasu jej założenia w 1964 roku, niemiecka organizacja konsumencka Stiftung Warentest przebadała w około 5.600 testach ponad 95.000 produktów oraz ponad 2.500 usług (stan na: grudzień 2015)
więcej
zostaw komentarz